Zoeken in deze blog

dinsdag 22 maart 2016

Maxi skirt #urbanstyle

Florence Flair: yes or no??


Nog een leuke trend voor deze zomer: de maxi skirt!!! 

Deze stof kocht ik meer dan 2 jaar geleden! Wadde? 2 jaar!!   Het was misschien een impulsieve aankoop of liefde op het eerste gezicht of ...? Ik weet zelf het antwoord niet op die vraag.   Ik wou en moest deze lap dringend verwerken maar nooit had ik een goed idee tot dat ik het boek van EvaMaria las & een vriendin vertelde over haar lang kleed dan pas vielen de verschillende puzzelstukjes in elkaar. Eva Maria wist me te overtuigen met haar patroonloze (yes, geen geknoei met papier) lange rok.


Met dit zwierig stuk stof kun je alle kanten op.  Nee, geen 'omarok' maar een rok waar alle meiden gek op zijn. Deze rok is eigenlijk een musthave die perfect is om mijn benen te verstoppen. Waarom ik ze wil verstoppen? Wel, die hebben nog niet veel de zon gezien, oh ja misschien enkele eerste zonnestraaltjes maar dan zijn ze nog niet bloot-gaan-waardig!  Ik verstop dus mijn benen lekker onder deze rok tot dat mijn huid een mooie teint heeft en dan pas haal ik mijn kortere rokjes uit de kast.



Ik ben niet al te groot maar toch liet ik me niet afschrikken. Als ik het internet mag geloven is zo'n rok voor iedereen zowel klein als groot. Een tip om me groter te laten lijken: steek je bovenstuk in je rok of accentueer je taille met een riem Oh, wat je stijl ook is stoer, casual, of sexy overal valt een maxi skirt bij te combineren. Ja, ook voor jou dus! Awel, al overtuigd???



De stof is zo licht dat de wind de rok steeds heen en weer deed waaien.

Dit patroon (lees: deze rok) vliegt zeker mijn koffer als we vertrekken naar warme oorden.
Het lijkt me ideaal om in het Zuiden van Frankrijk een avondstrandwandeling mee te maken.
De wind zal genieten van deze creatie en ik, ja, ik zal genieten van het uitzicht!





Dit patroon heeft veel voorstanders maar zeker ook evenveel tegenstanders daar ben ik me 100% bewust van. Of mijn rok (met opvallende vintage print) in de smaak valt bij mijn lezers, ja, dat valt natuurlijk nog af te wachten. Ik bibber & beef maar gelukkig kan ik tegen een stootje!  Meneertje X vindt de rok afschuwelijk maar gelukkig kreeg ik ook positieve commentaar van enkele toffe meiden.


Och ja, ik heb het gedurfd en ook heb ik mezelf gewaagd aan iets nieuws (lees: out of my comfort zone) en dat was voor mezelf het allerbelangrijkste. Jullie hebben ook iets gedurfd hé: dit speciale bericht helemaal tot op het einde lezen. Nu nog enkel je ongezouten mening in de groep gooien!!!



patroon: Florence Flair - by EvaMaria
elastiek: Stofopzolder (en die elastiek is heel aangenaam om rond je lijf te hebben, een aanrader)
stof: in den beer

33 opmerkingen:

  1. Wat ik nu denk: Oooo, zou ik het ook durven? Want hij ziet er geweldig uit!! Lijkt me ook heerlijk om langs je benen te voelen fladderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij anderen en bij deze mooie blauwe (prachtige kleuren!!) ben ik overtuigd maar heb me er zelf nog niet aan gewaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben helemaal voor! Ik maak hem ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kei mooi, deze staat ook op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem heel mooi! Beetje king louie stijl zo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind hem heel mooi! Beetje king louie stijl zo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waw heel mooi ! Ik zou 'm ook willen maken maar weet niet of ik durf. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aandoen begot! Schone rok en de man hier zou juist hetzelfde zeggen se ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zag gisteren een prachtexemplaar in het jbc-folderke staan en dacht toen: "Zooo schoon maar ik zal daar niet mee staan." En nu zeg jij dat het voor iedereen kan??? Alle, wie weet dan ... Die van jou vind ik alvast supermooi, ook het stofje!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig! Zo leuk als stof eindelijk de perfecte patroon match vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor mijn figuur vind ik een Maxi maar niks maar ik vind hem wel heel mooi bij jou! De kleuren vind ik ook top! Fan dus;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw wat een mooie rok!
    Die stof, super! :)
    Ik heb al stof in huis voor een maxirok (knalroze).
    En nu ben ik helemaal overtuigd dat die er gaat komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi!
    Misschien wordt dit de rok die ook mij uit mijn comfortzone haalt.
    Zou ik het ook durven?! Ben maar klein en heb stevig billen...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tof! Mijn man zou hetzelfde denken als de jouwe maar goed dat je het niet aantrekt. Hij staat je super!
    Als ik me niet vergis was 20 jaar geleden lange rokken ook in, dan had ik er ook een paar. Misschien waag ik me ook aan één, anno 2016 (en 20 jaar ouder, maar je zegt dat iedereen er één kan dragen).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi stofje! En hele leuke rok! Ik ben altijd vóór originaliteit en een tikkeltje anders. Toppie dus! (En mannen weten niks van mode).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind het geweldig!! Heel mooie stof, zeker voor zo'n rok!

    Ik weet niet wat "nogal klein" is, maar ik moet toegeven dat mijn 1m57 mij toch ook wel tegenhoudt om een maxirok of -jurk te dragen...

    En witte benen verstoppen... mja, dan loop ik heel het jaar in lange broeken en rokken, want kleurtjes pakken hier niet :p

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hij is schitterend, zo kleurrijk, echt de perfecte stof.
    En dankjewel x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Héél mooi. Sommigen kunnen een bepaalde print echt dragen terwijl het bij anderen niet echt past. Hier is het een topper. Dat is mijn ongezouten mening (ben met een West-Vlaming getrouwd dus ik zeg het dan ook rechtuit. ;)).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Helemaal perfect! Hier ligt de stof ook al klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ach, mannen he... Ik vind het een heel mooie rok!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. heel knap! zeker dragen :-) En ik ben geweldige fan van de stof!
    Zou dit ook passen bij rondere heupen?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Volgens mij is dit een absolute yes!!!! Past je perfect en ziet er schitterend uit. Ik weet alleen niet of het bij mij zou passen, net omdat ik zo groot ben... misschien allemaal, maar negeren en gewoon doen, nu ik deze zie!echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben fan! Alleen de stof al, helemaal mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Helemaal verliefd op de vrolijke kleuren! Echt geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Helemaal verliefd op de vrolijke kleuren! Echt geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige stof en het staat je superg! Maar voor mezelf zou ik dit nooit maken, iets te ver buiten mijn comfortzone :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hé hé, dit bericht trok blijkbaar veel reacties. Geen tijd om ze allemaal te lezen, sorry. Mijn mening werd gevraagd. Wel, ik vind deze rok in dit stofje heel mooi geworden! Staat je super. Alleen zie ik me daar helemaal niet zelf in lopen. Hoewel het wel bij me zou passen, vooral omdat het me in het tussenseizoen net iets warmer lijkt dan een korter rokje.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH