Zoeken in deze blog

woensdag 16 maart 2016

Blote billen #lmv

Scarlet Short


Onmiddellijk toen ik die LMV -mei/juni 2015- open deed was ik instant verliefd op de scarlet short. Het model zag er zaligzittend uit. De steekzakken en de omslag aan de zoom trokken me over de streep: ik zou ZEKER zo'n short maken. Liefst niet morgen maar vandaag. Herken je jezelf daarin? Diezelfde dag, in mei, tekende ik het patroon door want dit shortje moest mee op reis.  Maar, ja, mijn to-do lijst was veel te lang en dit model werd echter nooit genaaid in het jaar 2015!!!!


Soms zie ik leuke kleren in tijdschriften & dan scheur ik die foto's uit.
Daarna stop ik die tussen de juiste LMV, bij 'hetzelfde' patroon. 
Mocht ik dan zoiets willen maken heb ik onmiddellijk wat inspiratie!
Klinkt zottekes hé....  Het is nu niet dat ik alles uitscheur wat ik tegen kom (schaterlach)


Een nieuw naaijaar!
Deze keer, 2016, liet ik me niet vangen en begon met een restje stof een 'proefshort' te maken.Ik had nog jacquard over van dit project  Je moet natuurlijk wel weten dat ik nog nooit een broek/short voor mezelf maakte. De ervaring ontbrak me dus op dit vlak daarom wou ik geen al te dure stof verspillen aan dit experiment. Ik was dus duidelijk op mijn hoede!


Ik moet eerlijk zeggen dat dit patroon echt toppie is!  Alles wordt opnieuw duidelijk uitgelegd aan de hand van tekeningen en tekst. Ook deze keer, net zoals bij de blossom jas, moest ik -bijna - NIETS aanpassen. Het patroon zit onmiddellijk als gegoten.  De bilnaad moet ik nog eens onder de loep nemen want met één cm wijdte bij te geven zal het iets gemakkelijker rond mijn lijf zitten.  Dit patroon rolt zeker nog eens vanonder mijn naaimachine.   Nu enkel nog hopen dat de zon véél schijnt en dat de temperaturen vlug stijgen want mijn billen willen een kleurtje krijgen. 







patroon: scarlet short - lmv
stof: Framalo

22 opmerkingen:

  1. Super knap! Helaas niets voor mijn figuur :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij blijft maar prachtige dingen maken! Top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Vorig jaar maakte ik ook een hele vrolijke, die heb ik veel gedragen. Er ligt sinds vorig zomer ook nig een geknipte klaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi, maar tegen dat ik in zoiets pas, is de zomer helaas voorbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Staat je goed hoor! Ik vind dat je billen anders de winter heel goed zijn doorgekomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeer geslaagd! Hier staat hij ook op mijn to-sew-lijstje, maar hij mag gelijk wat meer naar boven geschoven worden nu ik de jouwe zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaloers! Op jouw mooie maaksels. Wederom een knap exemplaartje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Jij bent wel goed op dreef :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. tof eh! Ik maakte er al 2 voor mij maar stak er telkens een rits in ipv de knoopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt mooi zeg!!! Dat moet ik wel niet gaan dragen met mijn maat 46 ;) Maar erg prachtig met dat stel mooie benen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dienen titel: 'blote billen'! Machtig!! En da shortje: ja, da staat weer op uw lijf geschreven! Op jaloers op te zijn!! Mooi zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toch al vrij bruine billen hoor met een heerlijk shortje eromheen. Ziet er heerlijk comfortabel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, zo Mooi! Ik heb 'm ook al lang op mijn lijstje staan, maar nog niet gemaakt. Precies moet daar toch eens verandering in komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel mooi! altijd een plezier om naar al je naaiprojectjes te kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige versie! Dat stofje is echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wau, die short staat je goed! Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH