Zoeken in deze blog

zondag 27 maart 2016

Gouden lijnen #BurdaStyle

Een speciale & gewaagde speeljurk!


Ik was even lui, te lui om een nieuw patroon door te tekenen. Heb jij dat ook soms?  Deze keer geen gesukkel met radarbladen en patroonpapier want ik koos voor de easy optie!   Dit wordt niet mijn eerste of mijn tweede versie, nee, ik maakte nu dit patroon voor de derde keer.  Opnieuw met een totaal andere stof, ja, een beetje gewaagd zou ik zo zeggen.  Of het ook jou kan bekoren dat valt natuurlijk nog af te wachten.  Onmiddellijk vond ik die gouden lijnen prachtig want ze geven een frisse toets aan de donkere stof.

Mijn dochter vind dit model erg leuk omdat het zo los rond haar lijf zit. De tricotboord zorgt voor een aangenaam gevoel tijdens het dragen... 100% comfort dus. Ook ik, als naaiende mama, vind dit model heel leuk om aan elkaar te stikken. Lekker easy!!!






Het jurkje wordt, straks als de zon schijnt, gedragen met een legging en sneakers want 
met die blote billen is het nog net iets te koud hé!


stof: Hotstof
tricotboord: hotstof
patroon: burda 10/2013

19 opmerkingen:

  1. heel leuk. patronen 'recycleren' dat doe ik ook hoor, je weet dan ook beter hoe je ze echt perfect op maat krijgt en zeker voor een stofje waar ik anders niet in durf knippen is dat essentieel ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PRACHTIG !! Wauw, en het stofje is zoooo mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De lievelingskleur van de dochter is donker blauw dus zij zou deze prachtig vinden maar ze zijn alle drie zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De lievelingskleur van de dochter is donker blauw dus zij zou deze prachtig vinden maar ze zijn alle drie zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen twijfel, dit stofje is prachtig! En maakt deze jurk helemaal mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super. Ik staval te popelen om de aan-foto te zien. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gewwoon blijven maken! Als het goed zit, zit het goed hé! En fast sewing kan toch zo deugd doen hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk! En de stof is inderdaad prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk toch, al gebruik je het patroon 20 keer. De stof maakt het elke keer anders en als het zo lekker draagt....gewoon DOEN!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel tof, zowel jurk als stof! Patronen kunnen hergebruiken vind ik net één van de leuke dingen ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk! Toen ik pas begon met naaien dacht ik dat ik zelden of nooit een patroon te hergebruiken, maar nu ben ik wel zover dat je toch iedere keer iets helemaal anders kan maken met hetzelfde patroon, dus waarom niet! Heel mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Cool kleedje! En dat stofjes echt heel mooi... Blauw en goud: a winning team!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! Wat blingbling is meestal wel een succes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh waw helemaal gek op de stof!
    past perfect bij de jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Perfecte stof voor dit modelletje. En als een model goed zit, dan durf ik daar ook een "collectie" van maken hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH