Zoeken in deze blog

donderdag 3 maart 2016

Bloesems met blossom #LMV

Eindelijk een bomberjack!


De Blossom jas uit de LMV van maart-april 2015 was onmiddellijk my cup of tea!  Mijn hart maakte een GROTE sprong bij het zien van de blossom jas want hij is sportief, modieus, trendy, stijlvol en vrouwelijk! Een echt schot in de roos, ja, dat was het voor mij.. zoiets wou & zou ik maken.  Onmiddellijk voegde ik dit model toe aan mijn 'gedachten'lijstje. Hoelang dat lijstje werkelijk is... dat wil je echt niet weten (schaterlach). Ik zit boordevol ideeën nu enkel nog een extra leven vinden om die lijst zeker te kunnen afwerken.


Deze keer bood het tijdschrift een reeks van patronen die volledig mijn ding waren. YES!
Nog nooit haalde ik zoveel uit één tijdschrift dus die 7.95 euro was geen slechte investering.
Wat vond ik zo fantastisch?
* De blossom jas natuurlijk
* de Lewis trui (3 keer gemaakt)
* de Jill jurk
* de viola legging (2 keer vanonder mijn machine gerold).




Ja, DE blossom jas!

De jas heb ik wel gevoerd want ik wou geen zichtbare naden.  
Och, zoveel extra werk was het nu ook weer niet en als je weet dat je jas aan de kapstok er ook nog mooi zal uitzien dan neem je dit klusje er graag bij. Wist je dat je armen ook beter in je jas glijden als er voering in je mouwen steekt?

De gouden ritsen maken het geheel af of misschien moet ik zeggen geven het geheel meer power. OORDEEL zelf maar!
Zet je kritische blik maar op als je de rest (lees: een fotoreeks) van de foto's bekijkt!













 Ik doorstikte de voorkant, naast de rits, nog niet. Pfff, ik ben er precies nog niet aan uit of ik het nu wel of niet zal doen.  Dat taakje laat ik nog even rusten, tijd brengt raad.










(de binnenkant van de hals) 


Dit is mijn versie!

Hopelijk vond je de overload aan foto's niet erg.
Krijg je nu, na het zien van de foto's, ook last van lentekriebels? 


patroon: blossom jas - maart/april 2015
stof: Framalo - mantelstof
        Ik kocht de laatste metertjes dus er blijft helaas niets meer over voor jullie, sorry!


38 opmerkingen:

  1. Waaauw!! Prachtig gemaakt!! Staat je beeldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo stoer! Wat een leuke stof ook zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, Majella... Da's nu echt een stoere, toffe vest. Helemaal lenteproof met dat stofje! ECHT KNAP! En die afwerking, met de voering en zo: helemaal zoals ik je ken... Af tot in de puntjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op het eerste zicht dacht ik dat het niet helemaal mijn ding was, maar eens aan met je jeans is het echt heel heel mooi geworden! Jihaa, laat de lente maar komen. En eigenlijk kan je dit ook al vandaag aan zou ik denken, dan kan je alvast een beetje lente 'faken'!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi!! En juppie, dat stofje ligt ook nog in mijn kast 😊 Je brengt me op ideeën 👏🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof jasje dat een en al lente uitstraalt, volgens mij zal je hiermee de regen verjagen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige jas! Spijtig dat het stofje uitverkocht is, want het is echt zo mooi! Hoe is de pasvorm van de jas? Ik maakte ooit de Liv jas in maat 36 en die viel toch heel krap thv de schouders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. V d liv jas tekende ik 38 dr en die zat PERFECT, enkel 1 cm versmalt a d knepen i d rug

      Van de blossem jas moest ik niets veranderen :) zit goed. Opnieuw tekende ik maat 38 dr.

      Verwijderen
  8. Super, Majella! Deze is echt geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow wat een prachtige versie.
    De rits doorstikken zou ik niet doen. Het is zo al heel mooi

    Gr Fenna
    sewingfenna.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik doorstikte deze week wél een rits en ik vind dat echt de moeite waard. Maar dat was een niet gevoerd item. Ik vind 'm heel mooi! Geen idee meer hoe die eruit zag in de LMV, maar ik wed dat jouw versie mooier is dan het origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier moet ik even op staren en blijven staren! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig exemplaar! Ik maakte deze ook al eens en het draagd zalig. Ik ga voor mij zeker nog ééntje maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig exemplaar! Ik maakte deze ook al eens en het draagd zalig. Ik ga voor mij zeker nog ééntje maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik maakte net ook een versie. Ideaal hé dit patroontje. Kan zowel sjiek als sportief :-)
    Ik vind jou versie echt wel super. Mooier als de mijne (nu ook op mijn blog).
    Ik zou ze zo namaken! Iets wat ik normaal nooit doe, ma verliefd op dit vestje! Misschien ga ik dit stofje toch nog zoeken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fantastisch!! Je helpt me eraan denken dat ik deze ook echt eens wil maken :D

    Lentekriebels, jup, al een tijdje, nu nog meer!!

    En zeker geen overload aan foto's, ik kan er nog wel eens naar kijken... en nog eens... en.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zoiets staat hier ook op de planning. De stof ligt al in mijn kast. Hij staat je erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super mooi zeg! En goed om hem te voeren, ik mis dat vaak bij LMV, die afwerking. Ziet er veel beter uit op deze manier!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Op slag verliefd op dat modelleke!! Super ... aan mijn to sew lijst toegevoegd!
    Van welk stof maakte je het kraagje?

    Leuk ook dat je het gevoerd hebt, maar ik moet DRINGEND mijn naaiskills de hoogte in krijgen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mooi blij dat ik er iemand eens mee zie ik heb alvast zin om eraan te beginnen x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Waauuuuw, echt suuuuupermooi zeg!! Heel erg geslaagd!! Zeg, en ik ontving intussen de stof van de give-away, heel erg bedankt daarvoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi! En zit je perfect! En de voering maakt het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig!
    Daar ga je veel geniet van hebben denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De jas is prachtig en die gouden rits erbij vind ik geweldig! Misschien moet ik die lmv toch nog eens doorbladeren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat mooi gedaan,slim van je om er een voering in te zetten!Je gaat er veel draag plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw, heel erg mooi! Ik was aan het twijfelen over een patroon voor een jasje maar bij het zien van jouw versie weet ik wat ik nu ga uittekenen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Marli: Heel mooi! Ik ben bijna klaar om mijn te beginnen maar ik twijfel nog altijd over de maat. Ik traag maat 36 (LMV), maar het lijkt me een beetje te klein. Welke maat heb jij gekozen?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo,
    Ik zou deze mooie Bomber ook willen maken, maar oorspronkelijk is deze niet gevoerd.
    Ik zie dat de jouwe wel gevoerd is, kan je mij zeggen hoe je dat gedaan hebt?

    Danku,
    Grtz,

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH