Zoeken in deze blog

zondag 14 april 2019

Och, Jamie! Ik was jou helemaal vergeten!

Topstuk in mijn patronenmap!


Sinds La Maison Victor op de markt is miste ik nog nooit een editie. 
Ik heb ze, tot nu toe, allemaal in mijn bezit en daar heb ik nog nooit spijt van gehad.
Vroeger, 5 jaar geleden, moesten we nog wachten op de postbode voordat we een glimp van de nieuwe patronen konden opvangen.
Nu, krijgen we ze een week op voorhand te zien waardoor het verlangend uitkijken naar de postbode helemaal niet meer van toepassing is. Soms mis ik dat wel 'dat uitkijken naar'.


Er is 1 editie die er voor mijn persoonlijk met kop en schouders 
bovenuit steekt en dat is editie 2 van 2015.
Mijn tijdschrift werd zelfs al hersteld met kleefband want het is eigenlijk al helemaal kapot gescheurd door het te veel te gebruiken.
De vele ezelsoren vertellen me, als ik het vastpak, dat dit boekske een toppertje is.
Dat zullen de ontwerpers graag horen!
Welke editie is jouw favoriet en waarom precies?


Waarom is dit nu precies mijn favoriete editie?
Ik naaide de de Lewis hoodie - meerdere malen - voor mijn zoon.
Ik maakte de Blossom jas voor mezelf en dit zit zalig!
Ik naaide ook de alom bekende Tilda top en jij waarschijnlijk ook.
Mijn dochter is echt dol op de Viola legging en ik maakte ook voor haar de Jill jurk.
En nu grijp ik terug naar deze editie om de Jamie jurk te maken.


Aanpassingen:
Ik maakte zoals anders maat 36.
De taille werd met 3 cm verlaagd.
Het rugpand maakte ik uit 1 stuk zo heb ik een naad minder 
daardoor kon ik zuiniger te werk met mijn stof. 
Het striklint werd ingekort met 5 cm maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk.
Het lint stikte ik niet door met cordonnetgaren, dat liet ik achterwege.
 Tip: dankzij de rits kun je zelf de diepte van je decolleté bepalen.


Ik koos voor een stevige stof die niet kreukt.
Heel handig als je niet graag strijkt.



Fijn dat je even langs kwam!
Nu maar hopen dat de zon snel haar werk 
doet want mijn benen zijn nog wittekes.

Groeten van MaZella




patroon: La Maison Victor - Jamie jurk / editie 2 - 2015
stof: Stofopzolder - suède (😢reeds uitverkocht) 







2 opmerkingen:

  1. Die jurk staat ook al lang op mijn lijstje maar het kwam er nog niet van. Je staat er in ieder geval supergoed mee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh tof! Het staat je weer geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH