Zoeken in deze blog

vrijdag 13 februari 2015

Comfort & moderne elegantie!


MaZella plooide twee keer!

Twee plooien... meer had ik niet nodig om een topje tot een toppertje te maken.

LMV kan toveren. Toveren met stof en patronen.
Ik moet echter wel iets bekennen. Het tijdschrift wordt ONMIDDELLIJK doorbladerd als het in de bus valt.  Het krijgt een plaatsje in mijn hoofd, hihi. Alle patronen moeten bij mij steeds een eindje groeien in mijn koppie.
Dan de volgende stap... het juiste stofje vinden is natuurlijk cruciaal!!
Toen ik op een stoffensite keek had ik onmiddellijk een 'jadatishetgevoel'!!!
Zo'n mooi paneel! Zo'n mooie stad! Zulke mooie kleuren!  100% vakantiekriebels!!
Een LOS puzzelstukje, in mijn hoofd, vond zijn partner.
Zoals mijn paneel het passende patroon vond.

Fauve & Venetië!!!

Het is een gemakkelijk patroon. Slechts 1 huisje!! Ze liegen niet hoor bij LMV! Het is echt easy.
Met het oogstrelend detail (zoals zij het omschrijven) is in een wip gemaakt.



Vandaag was het Carnaval! 

Het Carnaval van Venetië is één van de beroemdste van Europa.
Prachtige maskers en de historische kostuums spreken tot de verbeelding.
Wie zin krijgt om te vertrekken ... er zijn in Venetië heel wat gemaskerde bals.
Er hangt een stevig prijskaartje aan vast: ongeveer 500 euro of zelfs meer MAAR dat heb ik maar van horen zeggen!

voorkant - 2 plooien
achterkant






















Ik paste maar één iets aan: de zijnaad
Ik behoor bij de 'smallere' types.  
Om het fauve topje voor mij iets vrouwelijk te maken ... 
moet ik 'ietsie pietsie' aanpassen.
Die versmalde ik 1.5 cm en  dit bij de 2 panden.
Om dit klusje te klaren maakte ik gebruik van mijn kleermakerslat.





Romantisch, water, oneindig veel bruggen, gondels, zacht klimaat, geen auto's!!!!

Geef toe, wie wil nu niet naar deze mooi stad gaan? 
Ik moet stoppen want ik krijg superveel zin om te vertrekken 
en nu alleszins want ik heb een weekje verlof.
 Vakantiekriebels!

 bron: klik op de foto
bron: http://www.uniereizen-boeken.nl/
Dit naaijaar heb ik één voornemen: méér naaien voor mezelf.
Deze dame heeft hetzelfde voornemen als ik!
Piep maar gerust op haar blog want ze naait supermooie dingen en alles zit perfect om haar lijf.
Wie doet ook mee met ons? 

Mijn top stond zelfs in de LMV!
Tof, heel tof!!!

patroon: Fauve top - LMV
stof: Framalo

8 opmerkingen:

  1. Schoon. 't Is opeens weer helemaal iets anders in zo'n fotoprint, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Terug een hele mooie creatie. Ik heb dat ook met tijdschriften.Ik koop ze bekijk ze en laat bezinken en plots begin ik te denken mo dat is toch nog schoon hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. un petit mot en français: Whaouuuuu

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij hoeft niet op vakantie! Jij bent vakantie met je topje! Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi dat ik het stofje ook kocht :-) ik vroeg me wel af of je het topje voerde want de stof zelf heeft niet zoveel stevigheid?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Karlien, (antwoord op uw vraag)
    Ik vind de stof net ietsje te stevig. Ik voerde het niet, enkel het beleg zoals omschreven in het tijdschrift.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank voor je antwoord. Mijn stofje is echt wel een floddertje, dus waarschijnlijk toch niet helemaal hetzelfde als het jouwe. Ik denk nog eens na hoe ik het ga aanpakken...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH