Zoeken in deze blog

zondag 10 juni 2018

jump for joy

Ja, dat is het! 

Natuurlijk zag ik jou onmiddellijk, Josie, toen ik in 2015 door het tijdschrift bladerde! 
Je kwam toen spijtig genoeg net iets te vroeg in mijn (naai-)leven.
Toen beschreef ik je als mission impossible!



Enkele jaren later!
.. 2018...


Het patroon werd vanonder het stof gehaald.
Met wat meer ervaring durfde ik het nu wel aan om die jumpsuit te maken.


De sierrits op de rug werd achterwege gelaten want  ik had een prachtig zwart, kanten, lint 
op de kop kunnen tikken. Die rits vond ik eigenlijk gewoonweg niet mooi.
Het paste niet bij mij en btw. boekjes zijn een leidraad geen verplichting!
Ja, dat leerde ik ondertussen ook al.
#goldenrule


Ik hoefde niet al te veel aan dit patroon te veranderen. Gelukkig maar.
* De broek maakte ik iets smaller ter hoogte van de heupen.
* Ik gebruikte een haak en oogje om de halslijn te sluiten ipv een knoop & lint.
*  Neem een rits in het voorpand net iets langer dan opgegeven. 
Op die manier lukt het aan- en uittrekken nog niets vlugger.
* Het voorpand werd met 2.5 cm verlengd.





patroon: josie jumpsuit - La Maison Victor 2015
stof: linnen - veritas
lint: veritas



Ik ben blij dat je even kwam kijken en lezen!
Groetjes 
MaZella


5 opmerkingen:

  1. Oh, jij slaagt er toch vaak in om nog iets extra bij op mijn naailijstje te krijgen! Zo ook deze weer, k wil me daar ook echt es aan wagen. Zet ik bij op de lijst voor het naaiweekend eind deze maand :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw zo mooi ... en mogen we eenq met z’n allen STIKjaloers (heb j’em ? 🤷🏻‍♀️) zijn op jouw prachtig figuur !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, geweldig!! En dat sierlint is echt super erbij!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH