Zoeken in deze blog

zaterdag 23 juni 2018

Hipster met een Harper!

Er zitten plooien boven mijn kont en ik dat vind het niet erg!


Je kunt er gewoon niet meer naast kijken want overal zie je die 'paperbag waist' verschijnen. 
Ik ben er dol op want het accentueert je taille en heupen.
Die riem oogt mooi omdat er een stuk van de broek net bovenuit komt.


Ik las, gelukkig, hier dat ik het patroon niet klakkeloos mocht overnemen.
Mijn lintmeter was toen, op dat moment, mijn beste vriend en ik probeerde 
zo nauwkeurig mogelijk alles op te meten en uit te rekenen.
Geef toe niemand vindt het leuk om achteraf nog grote aanpassingen te doen.


Wat deed ik?
- ik tekende maat 36 door
- de broekspijpen, vanaf de knie tot de zoom, werden met 2 cm versmald
- de zoom werkte ik op een nettere manier af want overlockdraad 
vind ik helemaal niet mooi om te zien
- de riemlussen werden iets hoger geplaatst: anders staan die lussen te strak gespannen








patroon: La Maison Victor - harper broek 
stof: Framalo - Roeste weelde van Editex



Ik vond het fijn dat je even kwam piepen.
Groeten van MaZella





3 opmerkingen:

  1. Die staat je super! Deze broek staat ook nog op mijn lijstje, maar ben bang dat het lint in de weg gaat zitten. Ben niet zo voor t-shirts in de broek...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je staat er super mee! Ik ben er nog steeds niet uit of ik dat model nu mooi vind voor mezelf of niet :)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH