Zoeken in deze blog

donderdag 21 januari 2021

Mag het even iets wijder zijn?

De trap van vergelijking.


Als ik u zeg dat deze mouwen wijd zijn wel dan bedoel ik ook wijd.
De overtreffende trap van het woord wijd kan nog niet eens tippen aan de omtrek van die mouw.
#hahahahaha
#wijdwijderwijdst


Toen ik de Fibre Mood in mijn handen kreeg, en het tijdschrift doorbladerde,
 was ik onmiddellijk verkocht aan de Elodie jurk.
Ik kon wel blijven gapen naar die ene bladzijde.
Mijn mond viel meer en meer open toen ik die foto grondig begon te observeren.


Ik vond, op het internet, een prachtige viscose stof met een trendy print.
"Alweer viscose" hoor ik je hardop denken. 
Ja, die kwaliteit vind ik gewoon top om te verwerken en om te dragen.
Naar welke kwaliteit grijp jij altijd?
Of heb je geen voorkeur?


aanpassingen:
- het voorpand en rugpand werden verlengd met 3 cm
- ik liet de polsboorden achterwege en werkte de mouwen af met een elastiek
- de rits ... ja, die ontbreekt omdat ik zo d* was om het rugpand 
aan vouw van stof te leggen en daardoor kwam ik in de miserie met als gevolgd dat ik 
geen stof genoeg had maar gelukkig bestaat er voor alles een oplossing. #positiefdenken
- ik diepte de nek en de hals uit en werkte die af met een biaislint
- de mouwen werden versmald: aan de kop & aan de onderarm. 



Ik kijk al uit naar de volgende editie van Fibre Mood.

Fijn dat je even kwam lezen!
Groeten van MaZella.




patroon: Elodie jurk - Fibre Mood  editie 12
stof: The Sewing Loft - viscose


1 opmerking:

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH