Zoeken in deze blog

zondag 3 mei 2020

Party on, party on, party on!

Klaar voor een feestje!


Laten we samen duimen dat we snel opnieuw mogen samen komen.
Familie, vrienden en kennissen ... het is allemaal veel te lang geleden.
Het is niet omdat samenkomen verboden is dat een partyjurk naaien niet mag!
Doe je mee met mij?
Heb je ook nood aan een feestje?
Ook zin om een feestjurk voor jezelf te maken?
Allé, spring snel achter je naaimachine en doe mee met mij.
Zo ben je onmiddellijk klaar om te feesten als de lockdown  wordt opgeheven.
Party on, party on, party on!


De Rosie jurk, een patroon dat ik alleen maar kan aanraden.
Ik maakte al eens een lange versie met bling-bling van goud & zilver.
Nu, tijd voor een versie die meer sereniteit uitstraalt.
Dit patroon is eenvoudig en toch kun je er alle kanten mee uit.
Heb jij al eens een Rosie gemaakt?




aanpassingen:
- ik verdiepte de hals met 1,5 cm 
- de split werd ook wat extra uitgediept: 1 cm
- de rok werd gevoerd want de stof is licht doorschijnend
Nu, is het net een tikkeltje minder. 
Ik gebruikte een lichte voering die je helemaal niet voelt.
- de ruche is een geen spiraal deze keer want ik vond het iets te lomp bij jurk.
De stof valt iets stugger dan mijn vorige versie 
waardoor het meer op een jurk voor een melkmeisje ging lijken
 ipv een feestjurk.  De ruches werden een lange rechthoekige stroken van 5 cm op 50 cm.
Op die manier valt het iets platter en overal even breed.





Fijn dat je even kwam lezen & kijken!
Natuurlijk hoor ik graag wat jij over deze creatie denkt.
Misschien heb jij nog tips and tricks voor mij?!

Groeten van MaZella




patroon: Rosie - Fibre Mood
stof: stoffengalerij - katoen met strepen
voering rok: Veritas 




3 opmerkingen:

  1. Wat mooi! Het jurkje straalt inderdaad jouw bedoelde sereniteit uit.
    Leuke fotolocatie. Bij jullie in de tuin? Of zo'n mooie plek dichtbij?
    Hier rolt ook van alles onder de naaimachine vandaan. Foto's volgen nog. Klaar om te stralen als we weer samen mogen komen. Tot die tijd straal ik hier thuis in mijn nieuwe naaisels ;-).

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH