Zoeken in deze blog

zondag 3 september 2017

Een verhaal over: zeg nooit nooit!

Het tij keren!


Ik maakte een tas! Mohow, meen je dat echt??
Ja, je leest het goed hoor. Tassen maken heeft me nooit echt geboeid tot dat ik me, op een kalme vakantiedag, in de zetel plofte met het boek van Annelies. Ooit had ik gezegd: 'Ik maak nooit een tas behalve rugzakken voor de kinderen'. Er kwam dus een einde aan mijn ooit.


Tijdens de grote vakantie waagde ik me eens aan een tas uit het boek van Annelies namelijk de Lili.
Met dit recept ging ik aan de slag om een testversie te maken. Mijn eerste stappen in de tassenwereld deed ik met een goedkopere stof & met  Ã©Ã©ntje die al véél te lang in mijn lade lag. Toen ik die stof op een stoffenbeurs, twee jaar geleden, zag liggen was ik onmiddellijk verkocht. Wat ik er ging mee maken was toen een groot raadsel! Ook al meegemaakt dat je stoffen koopt omdat je ze zo mooi vindt maar totaal nog niet weet wat je er mee zult aanvangen?


Voilà! Maak kennis met mijn EERSTE (hopelijk niet de laatste) tas.
Niet te groot & ook niet te klein. Laat ons zeggen dat ze ideaal is van formaat zodat ik ze overal mee naar toe kan nemen. Of  misschien toch niet overal aangezien ik de schouderlinten heb verlengd raakt de tas nu af en toe de grond, als ik ze in mijn hand draag, tijdens het stappen. #verdikketoch 











Aan welk tassenpatroon moet ik me, volgens jou, ook eens wagen?



Veel leesplezier & natuurlijk hoor ik maar al te graag jouw ongezouten mening!
Groetjes van MaZella



patroon: Lili - de tas van Annelies
stof: print - stoffenspektakel
        blauwe jeans - stofopzolder
        lint - meky shop
        rits - veritas

6 opmerkingen:

  1. Wauw! Mooi hoor.
    Hier ook nog nooit een tas gemaakt, dus in dat opzicht kan ik je niet helpen in je zoektocht naar een volgend patroon.
    De te lange hengsels, daar zal je wel een creatieve oplossing voor vinden! Misschien ergens in knippen en er een mooie strik in maken of zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk exemplaar zeg!
    Tot vorige maand maakte ik ook nog nooit een tas, nu kan ik de boekentas van Mind the whale afvinken ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!
    Heb 'Mijn tas' hier ook al een hele tijd liggen...
    Op mijn to-do-lijstje:Celeste, Alice,...
    Ik start vrijdag met een cursus handtassen,... om de 2 weken, ik kijk er enorm naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan!
    De Explorer Tote moet je zeker ook eens maken, desnoods samen hier of bij framalo ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH