Zoeken in deze blog

zaterdag 31 januari 2015

Help eens iemand! Het doet meer deugd dan je denkt.

Would you let me know if I can do something for you? :)school & feest = naaien!                                                                                                         
Voilà... ik kreeg de vraag en antwoordde volmondig 'JA'!  
                                                                                                   
Het was schoolfeest op onze school.
De laatste week werd er héél veel muziek gedraaid en dit op elk uur van de dag. FUN, ja dat weet ik!
Er komt echter veel meer bij kijken dan je zou denken.
De onderwijzers die dit lezen zullen zeker van ja knikken terwijl ze deze zin lezen.
                                                                                                   
Ik vind, persoonlijk, het steeds fijn als de kinderen dezelfde tenue dragen als het op het podium staan. Het lijkt een beetje professioneler. Oogt mooier en dat maakt het natuurlijk helemaal AF. De klas lijkt meer op één groep!
Huren of kopen?
NEE, dat zit er niet in voor mij niet in! We mogen  van onze directeur stof aankopen om zelf rokjes of kleedjes te naaien. Allè, wat een geluk  want dat doe ik net graag, hahahaha!

Ik keer terug naar die eerste zin: help eens iemand! 
Niet alle collega's kunnen natuurlijk naaien. Het zit namelijk niet in ons lessenpakket van onze opleiding! Stel je voor. De meesters zouden nogal vloeken.  Een collega ,die me nauw aan het hart ligt en goed mee kan praten, vroeg  - op kousenvoeten -  of ik haar kon helpen met het maken van 6 rokjes. NATUURLIJK DADDE!  Ik twijfelde geen enkel moment.
Samen dachten we na wat we precies konden doen. Geen al te moeilijke dingen! De kinderen dragen maximum de rokjes 6 minuten. Ik ben niet gek maar toch wil ik iets leuk naaien. Iets waarvan de mensen denken 'waaw en oooohh of zo schattig'. Je kent dat wel waarschijnlijk.
   
Deze rokjes kregen een een laag tule. 
Zo kunnen de kinderen extra zwieren en zwaaien én staat het rokje mooi bol.


Enkel nog een elastiek in de tunnel en dan zijn ze pas écht klaar... nog even geduld!


        Ik hielp niet alleen een hele lieve dame waar ik kan op rekenen
maar 
ik moest ook 12 kleedjes hebben voor de beide eerste leerjaren.         
Wie een beetje kan rekenen en tellen weet 
dat ik de laatste 2 weken vele uren 
achter mijn naaimachine zat. 
Gelukkig kon ik rekenen op mijn collega van de parallelklas.  
Samen maakten we de kleedjes voor onze klas, 
decoratie voor op het podium 
en de strikjes voor de jongens.    
     

Wat zeg je hiervan?
Allemaal kleedjes zoals in de film FROZEN!




Heb je ook zin gekregen om strikjes te maken?
Mijn collega maakte al deze strikjes in een mum van tijd.
Ik hoorde alleen maar lof over dit patroon.
Ook interesse?
achterkant van de strik


Klik dan op deze link
Je komt onmiddellijk op een
fantastische blog terecht.
Een blog om u tegen te zeggen.



 Olaf werd vergroot gekopieerd.
Ingekleurd met vette wasco.
De achtergrond kreeg een laag ecoline over zich heen.
De isomoballen, die werden aangekocht.
Ze kregen een speciaal laagje... inpakfolie!!
Dat geeft een speciaal effect als er licht op schijnt!

stof: framalo

Wat vinden jullie ervan?

4 opmerkingen:

  1. Wauw knap gemaakt zeg!Ze zullen in de school super content zijn dat jij zo handig en behulpzaam bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaaaaaw super gedaan! Blij en heel dankbaar met 2 zo'n creatieve, handige en vooral LIEVE juffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow! Echt genaaid heb ik voor het schoolfeest nog niet gedaan. Enkel tule rokjes met stroken tule. Daar konden de leerlingen bij helpen. Moedig, vind ik jou. En ook een beetje zot 😉 Maar het resultaat is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH