Zoeken in deze blog

vrijdag 13 juni 2014

Mijn comfortabele hebbeding!

Dit hebbeding mag inderdaad NIET ontbreken in je kleerkast!


Ik koos voor een kleine print. 
De stof, ja, daar heb ik nog mijn twijfels over want ik koos voor polyester (lees: goedkoper)
Het schijnt dat dit niet zo'n ideale stof is omdat die soms zou plakken aan de billen???
Mijn volgende wordt gemaakt uit een viscose of een licht katoentje of misschien zelfs linnen. 
Wat denken jullie?


 In La Maison Victor wordt deze Sunny Pants voorgesteld met één huisje.
Het is inderdaad geen leugen. Ik tekende maat 36 door en die zit als gegoten.
Leuk toch... eens niets aanpassen!!! 
Zoals Walter Capiau zou zeggen: 'Laat maar komen, Grietje'

detail van de zakdelen - broekzak


Laat de zon maar komen!
Ik ben er volledig klaar voor!



detail van een knoopsgat

Ik deed echter wel een kleine aanpassing.
De zakken stikte ik onderaan (aan de voorkant) wat meer dicht, een 3-tal centimeter.
Broekzakken die openstaan (gapen) vind ik, persoonlijk, niet zo mooi.
 De elastiek heb ik ook, aan de naden, onzichtbaar vastgestikt. 
Op die manier kan de elastiek niet draaien in de tailleband en blijft hij precies op zijn plaats!

Hopelijk heb ik je kunnen overtuigen om ook deze Sunny Pants te maken!?
Na ééntje volgen er zeker nog meer! Daar ben ik zeker van.


stof: Meky Shop

9 opmerkingen:

  1. leuke broek ... ik ga ze ook nog maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele toffe broek. Ik maak er sowieso eentje voor mezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe meer ik die sunny pants zie passeren hoe meer ik zin krijg om hem zelf eens te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik las inderdaad ook al meer enthousiaste verhalen over de sunny pants. Hij is erg mooi geworden! Kan me voorstellen dat een katoentje lekkerder zit, maar dit is wel een prachtig printje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele leuke broek. Helaas heb ik er het figuur niet voor. Wel een goede tip nog van de elastiek en de naad

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb de Sunny Pants gisteren afgewerkt.Had een lichte katoene stof genomen.Het resultaat zie je op mijn blog:ikmaakhetzelfnu.blogspot.be Bij mij paste ze ook perfect.Mag ik vragen waar dat knoopsgat voor dient?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik geef graag mijn eigen 'draai' aan mijn naaiwerkjes.
      Knoopsgaten leken me, persoonlijk, beter dan die nestelogen... vandaar ...

      Verwijderen
  7. ik ben er ook helemaal fan van maar liet het lintjesding weg... don't like that :) maar wat een comfy broek om te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH