Zoeken in deze blog

dinsdag 28 januari 2014

Kloklezen: dagelijks MAAR SPEELS inoefenen!

Naast het naaien ben ik ook bezig met mijn klasmateriaal uit te breiden.
Elk jaar hetzelfde doen is niet écht iets voor mij.

In dit Zonnekind zal je een een erg leuk spel vinden.

Ik verzamelde alle blaadjes en knipte de klokken en kaartjes uit. Alles werd gelamineerd. Zo wordt de 'levensduur' verlengd.  Een heuse klus (lees: prutswerk)!Het is nodig omdat de kaartjes dagelijks gebruikt worden. De kinderen krijgen de 'klokketting' ook mee naar huis om thuis samen met andere gezinsleden te oefenen.

zonnekind januari 2014



De kaarten hangen samen met de klok aan een touw.
Ze kiezen een kaartje.  Lezen wat erop staat.
Zetten de wijzers van de klok juist.

Het zijn leerrijke kaartjes want er staat een zelfcorrectie op!!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH