Zoeken in deze blog

woensdag 12 februari 2020

Come on Karlene!

Fleurig gekleed.


Stilte na de storm en dit kun je wel heel letterlijk nemen!
Wat ben ik blij dat de wind is gaan liggen want mijn nachtrust, ja, die werd grondig verstoord.
Dat ik meer tijd had om te naaien was het enige voordeel. Hahahaha...
Ciara gooide roet in het eten want foto's nemen bij windkracht 7 is niet aan te raden. 
#beentheredonethat


Deze jurk heeft enkele toffe details waar ik als een blok voor viel.
De ronde halsboord en de ballonmouwen ogen zo vrouwelijk.
Met zo'n winderig weertje wapperde mijn kleed van links naar rechts als ik wandelde.
♬♫♪ zie ze gaan, zie ze gaan, met haar Karlene aan!


De steekzakken in de zijnaad zijn ook handig: voor je handen of je zakdoek.
Meer zal dan dit zullen mijn zakken nooit zien.
Het brede taillelint zorgt ervoor dat mijn taille extra wordt geaccentueerd.


Kies een heel soepel stofje zodat je jurk zwierig rond je lichaam valt.
De stoffenkeuze bepaalt de look van je jurk.
Soepele stoffen zijn echt een must!





aanpassingen:
- de schoudernaad, van de halsboord, werd met een 0,5 cm versmald tot op niets naar beneden.
Deze kleine aanpassing zorgde ervoor dat de halsboord beter mijn lichaam kon volgen.
- de halsboord: op de rug gaapte het een beetje. Het volgde mijn lichaamsvorm niet.
Ik paste het patroon aan door 0,5 cm weg te nemen aan de stofvouw.
- het onderste deel van de rok werd verlengd met 2 cm: dat is een persoonlijke keuze natuurlijk.
- ik tekende zoals gewoonlijk maat 38 door en dit zit goed zoals altijd


Fijn dat je even kwam lezen!
Groeten van MaZella



patroon: Fibre Mood - Karlene jurk - editie 8
stof: viscose - Stoffen Madeline


4 opmerkingen:

  1. Super romantische jurk! Wat leg je de lat toch altijd hoog en wat maak je toch altijd mooie dingen!! Nice work!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is echt helemaal jij! Supermooi. Wat ik mij afvraag... heb je een proefmodel gemaakt of heb je de aanpassingen op deze jurk gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik deed de aanpassingen aan deze jurk😊. Vr een proefversie had ik geen tijd genoeg.
      Dankjewel voor je compliment.

      Verwijderen
  3. Wat een prachtig jurkje, het stofje is er perfect voor. Supermooi :)

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH