Zoeken in deze blog

woensdag 11 september 2019

Let it rain tonight!

Ge blinkt in uw vel!

Laat het maar regenen!
Het mag van mij met bakken uit de hemel vallen!
#letitrain


Het weer wordt stilaan frisser en wat natter.
Hoogtijd om de garderobe hier wat aan aan te passen.
Fibre Mood gaf me een duwtje in de rug met hun River Jas.

Een eenvoudige regenjas met enkele toffe details:
een afneembare kap, grote zakken, schouderstukken.
De afwerking van de zoom - rugpand - vind ik ook geslaagd.
Het is een klein detail maar het zorgt wel voor een hippere look. #parkastijl
Let jij op zulke kleine dingen als je iets bekijkt?


Deze stof verwerkt gemakkelijker dan je zou denken.
Ik gebruikte mijn boventransportvoet want deze voet zorgt ervoor 
dat de stof vlotter kan worden verwerkt.

Normaal gezien lits ik alle patroondelen voordat ik aan de slag ga.
Met deze stof kon ik dit helemaal niet doen anders zat ik met honderden gaatjes.
#datwouiknatuurlijkniet

Ik koos voor de 'luiewijventruc
en tekende mijn patroondelen met potlood op de achterkant van de stof.  
Wat ging dat snel, heel snel!
In een mum van tijd stonden alle delen op de stof.
#hupmetdegeit



Die stof is multifunctioneel.  
Wist je dat de stof ideaal is voor: een heuptas, zwemzak, etuis, luierzakken, toilettassen,...



aanpassingen:
- ik liet het klepje in de capuchon achterwege maar dat is louter een persoonlijke keuze
- ik gebruikte geen drukknopen aan de mouwen omdat de mouw net wijd genoeg was
- de volgende keer zou ik de jas van een voering voorzien 
of alle naden afwerken met een biaislint gewoon omdat dit iets netter oogt



Regenmantelstof!
Wat is dat moeilijk te vinden, zeg!
Ik reed van hot naar her maar nergens kon ik een blinkende waterdichte stof vinden.
Ja, ik was kieskeurig dat besef ik maar al te goed.
En weetje hoe dat komt?
Het is allemaal de schuld van deze pin!
#gatindemarkt


Dochter is content.
Mama is content.
Meer moet dat niet zijn.


Fijn dat je even kwam kijken!
Natuurlijk hoor ik graag wat jullie van deze creatie vinden.
Groeten van MaZella



patroon: River jas - Fibre Mood / editie 6
stof: Framalo - waterdichte stof
stof: Framalo - voering van de capuchon / katoen



4 opmerkingen:

  1. Zot schoon! Weet je wat ook nog een gat in de markt is? Dit patroon voor volwassenen, want dit stuk zou zo naar mijn kast mogen verhuizen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi deze River. En ik deel je mening ... met volledige voering zou wel beter zijn voor een nette afwerking (ik had hetzelfde probleem ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met zo een jasje mag het elke dag regenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd een shiny gevoel op een rainy day zo!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH