Zoeken in deze blog

woensdag 23 januari 2019

boys stuff

Zo licht als een veertje.

Hoe komt het toch dat ik minder naai voor mijn zoon?
Er zijn de laatste jaren nochtans hele toffe & hippe jongenspatronen op de markt
maar toch slaag ik er niet in om regelmatig iets voor hem te naaien.
Hebben jullie dit gevoel ook soms of ben ik de enige?

Ik heb het niet zo voor stoffen met opvallende prints
 en typische tekeningen zoals auto's, vrachtwagens, cijfers of dieren.
Als ik jongensstoffen zoek zijn er blijkbaar enkel zulke zaken voorhanden.
#spuuglelijk
Nee, zulke dingen zou ik zelfs ook niet kopen mochten ze in de kledingwinkel hangen.



 Ik ging dus op zoek naar een hippe stof en vond deze geweven tricot die zacht aanvoelt.
Ideaal, als je 't mij vraagt!





Zoals jullie wel al weten gebruik ik graag een patroon opnieuw.
Benieuwd naar mijn versie 1 en versie 2?
Klik gerust op de link als je meer wil zien.



Fijn dat je kwam lezen!
Groeten van MaZella


patroon: Liam polo - La Maison Victor
stof: Framalo - geweven tricot


7 opmerkingen:

  1. Ik snap het helemaal. Was ik blij dat ik na twee jongens eindelijk een dochter kreeg! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, raar, ik zeg best vaak in een stoffenwinkel dat ik blij ben met jongens omdat ik de meisjesstoffen er zo over vind... zeker de laatste jaren vind ik dat er een heel mooie evolutie is in de jongensstoffen. Subtielere tekeningen en geometrische prints vallen hier goed in de smaak en verder gebruik ik ook regelmatig effen stofjes die ik dan met de cameo, zeefdruk of op een andere manier iets extra geef...

    Maar!! Die Liam polo is prachtig!! Heel mooie stof, en zo'n polo is altijd leuk he! Ik ben ooit begonnen aan de Liam polo, maar dat was mijn 3de naaiprojectje ofzo, zonder begeleiding en na 2 pogingen heb ik het toen aan de kant gesmeten... Misschien toch wel hoog tijd om het nog eens een kans te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als we nog eens samen naaien help ik je graag met de liam polo😀

      Verwijderen
  3. Mooi! En hierse, een Liam polo die nooit iemand maakt :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen ik blijkbaar. Nochtans is het een heel dankbaar patroon.

      Verwijderen
  4. Na het zien van deze, krijgt de Liam misschien toch wel een tweede leven hé! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH