Zoeken in deze blog

zaterdag 3 september 2016

Mama, ik vind een fluohesje STOM!

Eindeloze discussies!


Opvallen in het verkeer is geen overbodige luxe dat weet iedere ouder! Sensibiliseren startte hier, bij ons, al van in de kleuterklas.  Met die reden in mijn achterhoofd duwde ik mijn kinderen elke dag in hun hesje. Wat was het gevolg? Dat ik iedere morgen, opnieuw, het belang van een hesje moest uitleggen aan mijn zoon. Hij vond/vindt het een stom ding (lees: niet hip)!!! Hoe krijg je het aan een kleuter verkocht??? Hij droeg/draagt het hoor maar zijn gezicht.stond/staat op donderen. #eigenwil


Een nieuw schooljaar = nieuwe moed = nieuw idee!

Ik had er geen zin meer in. NEE, ik wou geen gezeur meer dus ging op zoek naar een HIP alternatief. Riet & Lies hadden een oplossing voor mijn probleem: FLEXIFLUO!





Ik kon er precies niet genoeg van krijgen want er rolden 15 exemplaren vanonder mijn machine. 
Mijn zoon was jarig en de traditie is: (lees: wat doe ik mezelf aan)  
 'mama naait iets voor de alle gasten'.
Ik zorg, dit jaar, voor de veiligheid van andermans kinderen #kusvandejufeneenbankvooruit
Vorig jaren maakte ik ditdit , dit& dit
Doen jullie dat ook? 
Heb jij nog een tip of een leuk idee?




Wist je dat ik 21 meter fluopaspel heb gebruikt?
Wist je dat ik 10 meter fluolint hebt vastgestikt?
Wist je dat ik minstens 50 minuten nodig had om 1 flexifluo te maken?
Wist je dat ik 12 meter zwarte elastiek kocht?
Wist je dat ik mezelf heb vervloekt? #schaterlach
Wist je dat ik wel fier ben op mijn resultaat?







Ik hoop dat die kapoenen dit ook zo cool vinden als mijn zoon!
Zo, mijn gemeente heeft een fluostreepje voor! #schaterlach
Fluogroeten 
MaZella 

patroon:  zo geknipt deel 2 - flexifluo
stof en lint:  Framalo

12 opmerkingen:

  1. Amai chapeau!! Dat je zoveel exemplaren maakte...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zotje gij!! Heel leuk en veilig inderdaad! Bij ons is het dragen van een fluojasje verplicht op school, dus niet veel gepruttel hier, gelukkig maar :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een werk, maar het resultaat maakt het helemaal waard! Topcadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Chapeau voor al dat bandwerk, lijkt me een hele klus. Maar echt goed gevonden, wat een leuk cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, tof gedaan! Heel goede oplossing!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk!! Hebben ze vooraan dan ook Fluo aan? Dit me voor bij ons leuk bijkomstig op het fluohesje. Ik bestelde er vorige week met bedrukking naar keuze, dus ze hebben hier geen reden om ze niet te willen dragen 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Verantwoorde cadeautjes zijn dat! Hard gewerkt van jou, amai! Ik heb mijn dochter haar hesje ook gepersonaliseerd met flockfolie, dus zij draagt het wel graag. En ik heb dat er ook zeker voor over, 't is echt wel belangrijk in het verkeer...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aurora is er superblij mee, het hangt al aan haar boekentas :)


    Dikke zoen!!

    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bij ons zijn fluojasjes verplicht op school, voor ieder kind :). Geen probleem 's morgens om ze erin te hijsen want iedereen draagt ze - althans nu toch nog. Goed zot vind ik je, om zoveel exemplaren te maken, maar wàt een cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OMG! Wat trek jij in hemelsnaam over je hoofd (echt bewonderenswaardig) maar wel prachtig en nuttig cadeau zeg! Ik fiets elke dag met mijn kinderen naar school en hesjes zien ze al helemaal niet zitten. Straks na school toon ik onmiddellijk jouw blogpost!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een werk!! Ik zou blij zijn als iemand zich zou inzetten voor de veiligheid van mijn kinderen. Een heel tof cadeau dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Moh, zo cool! Alle vriendjes met een Made By Mazella flexifluo! Moet een geweldig zicht zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH