Zoeken in deze blog

dinsdag 12 januari 2016

Katie Rok # LMV

Mini!

Iedereen maakt dit wel eens mee dat je dingen op de lange baan schuift en daar zijn verschillende redenen voor: werken, zorgen voor ons gezin, op stap met vriendinnen, roeren in de kookpotten, kinderen brengen en ophalen, wandelen, surfen op het internet, poetsen enz... MAAR mij eventjes terug trekken in mijn naaikamer heb ik echt wel nodig! Dit is mijn relaxmomentje!


Al heel lang staat dit patroon op mijn verlanglijstje maar altijd moest het plaats maken voor een ander gek of nieuw idee. De kerstvakantie bracht daar eindelijk verandering in. Twee weken tijd! Ja, dat klinkt énorm lang vooral voor iemand die zo'n luxe niet kent.  Deze dame trok me over de streep, met haar mooie creatie, om toch EINDELIJK dat patroon- dat ik al héééééél lang wou maken - eens in elkaar te boxen

Ik haalde de La Maison Victor - Lente editie 1 -  uit mijn boekenkast en tekende onmiddellijk het patroon door van de Katie rok. Eindelijk eens een patroon dat ONMIDDELLIJK perfect past rond mijn lijf! Alle nepen zitten perfect op hun plaats en zorgen ervoor dat de rok mooi langs mijn rug zit. ZALIG! (enkel 3 cm verlengd anders was het TE mini )







Ik gebruikte onzichtbare drukknopen want je weet dat ik die plastieken drukknopen haat!
Echt geen zulke dingen voor mij.
Ik koos in een toffe grote knoop om het geheel af te werken.
FAKE, ja... dat is het !





Deze tips vond ik op Pinterest!
 Ik weet dat je onmiddellijk ook zo'n rokje zult willen maken.
Waarom?
Het heeft alleen maar voordelen voor onze vrouwelijke contouren.

Modetrends winter 2015: de Wikkelrok. Kijk op het blog voor tips voor jouw figuur:

Misschien kan ik het dan ook zo combineren?
Er zijn genoeg mogelijkheden om van zo'n rokje een TOProk te maken!

Metallic Wikkelrok


patroon: Katie rok - lmv
stof: jacquard

19 opmerkingen:

  1. Je hebt je goed geïnformeerd ;-)
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk verhaal over de rok. Mooie rok! Ik heb de stof al klaarliggen ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend !!! Jij en ook die rok rond jouw lijf !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héle leuke rok! En wat fijn dat hij meteen paste!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die rok staat je echt leuk! Het stofje is ook leuk, het is soms moeilijk om iets te vinden voor volwassenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik was al helemaal overtuigd door jouw omschrijving en foto's! Aan jouw benen moet nu wel niet veel illusie meer toegevoegd worden ;-)
    Toch bedankt voor de extra motivatie.
    Jouw versie is in ieder geval zalig mooi! Ik pin :-)
    Eén vraagje, zijn de drukknopen stevig genoeg om te blijven hangen, want ik zou niet graag hebben dat die per ongeluk open springen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Saskia, geen nood die drukknopen moet je aannaaien (6 keer per knoop) Die schieten zeker niet los en ze klikken -VERD - goed in elkaar :) Dus gaan met die banaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi rokje en het staat je super zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super gave versie, ik zou er eigenlijk ook eentje moeten maken, maar ik ben wat minder zeker of die mij zou staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt gelijk... Na het zien van jouw foto's krijg ik onmiddellijk zin om dit rokje te maken maar ik vrees dat -ondanks de overtuigende argumenten - dit toch niet zooooooo geschikt is voor mij. Eerst mijn goede voornemens waarmaken en dan hoop ik zo een prachtig rokje te kunnen maken ;-) Ben er weg van.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig gemaakt. Ik schuif naaien voor mij op de lange baan en naai meestal voor de kindjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedendag. Ik vind dit zo’n leuk rokje! Ik ben op zoek naar het patroon, maar kan het niet meer vinden. Weet jij hoe ik aan het patroon kan komen?
    Alvast bedankt. Groeten, Imre

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH