Zoeken in deze blog

zaterdag 22 augustus 2015

Tijd voor iets anders ..

De staart van de grote vakantie is in zicht!

Einde van de vakantie betekent hier steevast 'nieuwe schoolkleertjes naaien'!
Ja, iedereen wil zijn kind piekfijn in de rij zien staan op 1 september.
Ik ben er zeker van dat er enkele van jullie ook druk bezig zijn met die schooloutfit.

Wat zijn schoolkleertjes voor mij?
Wel dat zijn kleertjes die ze zelf gemakkelijk aan en uit kunnen trekken 
zonder hulp van een volwassene.  Dat is superhandig vooral na een turnles.
Die nieuwe kleren moeten ook tegen een stootje kunnen. 
Geen parelwitte stof voor mijn kids, nee, het zou zonde zijn van al mijn werk.
Zelfs een vlekkenproduct kan niet op tegen die smossers van mij, hihi!






De zakjes, ja, die lijken weggetoverd als ze de rok draagt.
Het zijn echte geheime zakken voor geheime zaken!
Als jij de zakken meer wil accentueren zou ik aanraden om ze misschien
-in een accentkleur te maken
- paspellint of biaislint te gebruiken
- stof tegendraad knippen (dan ligt je tekening in de andere richting)



De rok sluit met een blinde rits en elastiek.
Om de rok in de rug perfect te doen aansluiten werd een knopenelastiek gebuikt.
Met behulp van een knoopje kan je zelf regelen hoeveel je de elastiek aanspant: HEEL HANDIG!

Ik vond een heel passende knoop... dat maakt het geheel AF!



ps: 
Als ik deze rok nog eens zou maken (en die kans is erg groot) dan zou ik misschien die zakken bestikken met paspellint.  Ja, nu heb ik dat niet gedaan omdat ik dacht het ietsiepietsie te druk zou zijn... Nu ja, het rokje blijft draagbaar hé!

patroon: Missy rok - La maison victor
stof: Meky shop 
topje: IKKS

7 opmerkingen:

  1. Ziet er heel leuk uit en is zeker draagbaar.! En ik vind het net leuk dat de zakjes eens niet opvallen, tegenwoordig wordt het een beetje te veel gedaan naar mijn mening. Ik ben trouwens verliefd op dat boekentasje.!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! En ja, met een wit paspeltje zou het misschien nog net dat tikje extra geven!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die geheime zakjes zijn super!!! Het hele rokje trouwens...
    En wat wordt jouw outfit voor de eerste schooldag?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Zou hier nog 2 hemdjes willen maken tegen die eerste schooldag :) altijd leuk als ze in het nieuw staan van mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super, zelf aantrekken en zakken, helemaam mijn stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toen ik gisteren al mijn la maison victors nog eens doorbladerde als avondlectuur in bed, viel mijn oog ook opnieuw op dit rokje! Ik vind het heel leuk voor al iets grotere meisjes dus het staat nu (zeker na het zien van jouw exemplaar) helemaal bovenaan mijn to-sew-lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Top, helemaal klaar voor die 1e schooldag. Hier ook geen wit voor de kids hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH