Zoeken in deze blog

dinsdag 13 februari 2018

Faux fur!

Duurdere zachtheid werd intensieve handenarbeid!


Ondertussen hoef ik niemand meer te vertellen dat
vele naaisters deed hollen naar de naaiwinkel. 
Ook ik vond, net als vele anderen, die Fenna sweater de max. 
Hoe heet je zo'n sweater: een sweater met een uitdaging
#huzarenstukje


De stoffen kiezen was de gemakkelijkste opdracht als ik het achteraf zo bekijk want 
had ik op voorhand het aantal patroondelen geteld dan was ik misschien 
- hoogst waarschijnlijk - nooit aan dat huzarenstuk begonnen.




aanpassingen - bevindingen:
- ik tekende maat 34/36 door en deze maat viel perfect
- ik verhoogde de hals met anderhalve centimeter want ik vond die ,persoonlijk, iets te wijd 
  Als je de patroondelen tegen elkaar legt gaat het aanpassen vlot. (zie foto) 
- ik verlengde het VP en RP met 4 cm
- het beleg werd dan natuurlijk ook aangepast aan de verhoogde hals
=> Dit is een gewoon toppatroon voor wie van toffe sweaters houdt. 
      Fenna versie 2 komt er zeker maar wanneer??? Het zal een 'lente'-Fenna worden.





Bedankt voor je bezoek!
Nu is het tijd voor een kopje verse muntthee om daarna lekker te cocoonen. #zalig


patroon: fenna trui - La Maison Victor
stof: pluizige stof - Editex => prachtige stof die zijn geld meer dan waard is!!!

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk patroon is die Fenna-trui! Heel erg geslaagd, wat een puzzelwerk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik rende niet naar de winkel, maar dat patroon staat ook op mijn verlanglijstje! Alleen denk ik erover om die volledig in 1 stofje te maken, tegendraads als ik ben. Maar zo'n exemplaren als die van jou doen me dan toch weer twijfelen ;). Schoon gerief, héél schoon gerief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Heel geslaagde stoffencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!! Ik zie de ene na de andere mooie combinatie verschijnen! En ja, staat ook op mijn lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, die staat jou geweldig! En heel goed gevonden combi aan kleuren en texturen! Helemaal fan! Merci voor de hals-tip ook, zal ik zeker aan denken als ik me ook eens aan de Fenna waag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk! Ik ben ook begonnen, en knippen is al zo'n werk! Toch maar doorzetten weer als ik deze zie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH