Zoeken in deze blog

woensdag 20 september 2017

Ben ik een kuddedier of net niet?

Ik draag het, jij draagt het, wij dragen het allemaal!



Is je ook al opgevallen dat iedereen dol is op dit ding? Ik merkte het wel op omdat ik het natuurlijk ook een geweldig kledingstuk vind en dochterlief denkt er precies hetzelfde over als ik. OEF!


In mijn kast lag nog een toffe stevige katoenen lap  die ideaal was voor die hippe Oona.
Tijdens een naaidate met enkele geweldige madammen werd deze lap verwerkt tot een Oona. Was die dan klaar in Ć©Ć©n namiddag? Nee, zotje natuurlijk niet! De reden die is niet ver te zoeken: vrouwen & naaimachines.  Bestaat er nog een betere combinatie?  #schaterlach #veelteveelgebabbeld 


Samen met dochterlief snuffelde ik tussen de rekken van de Veritas en vond ik deze patches met bloemen.  Borduren is 'in' - hot en happening op dit moment -  maar helaas kan ik dit zelf niet of wil ik het misschien niet kunnen.  Ik wou snel resultaat dus ik leefde me lekker uit met een geborduurde strijkapplicatie uit de winkel. #luiheidtentop 
ps: er zit een kortingsbon in je tijdschrift van 5 euro per setje!


Ik maakte opnieuw geen knoopsgaten in de schouderlinten maar stikte de knoop vast op de tailleband. Als mijn dochter wat gegroeid is pruts ik simpelweg die knoop los en stik hem net iets lager op het schouderlint vast. Groeit jouw schat ook zo snel?  De rok werd ook met een 3-tal centimeter verlengd want ik vond het persoonlijk iets te kort.   Ik stak ook een voering in de rok zodat het niet iets warmer zal aanvoelen want de herfst is bijna in het land.








patroon: Oona jurk - La Maison Victor
stof: stevige katoen met strepen
applicatie, kousen & knopen: Veritas


Hoe jij over mijn maaksels denkt hoor ik maar al te graag!
Groetjes, MaZella


9 opmerkingen:

  1. Wauw, kei knap!
    Fan van de streepjes en de patches!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi. Je dochter staat er geweldig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Ik ben ook grote fan van dit patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe kan ik deze niet mooi vinden! Ik hou van streepjes, ik vind de "hype" van de borduursels geweldig en de Oona is zowat het tofste meisjespatroon van de laatste tijd! 't Is af!!

    En babbelen? Wie dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moest ik een meisje hebben zou ik zeker en vast volgen in de kudde! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig mooi is deze geworden. De streepjes zijn helemaal mijn ding. Ik sta te kijken van jouw inventivitiet, die bloemen maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH