Zoeken in deze blog

zondag 30 april 2017

Testing the Frida Top #compagnieM

Specials Basics collection... #2016


 De bloemen zijn geweldig, de kwaliteit was zacht maar toch stevig genoeg dus dit was de perfect stof om plooien mee te maken. 
Vorig jaar rolde deze fantastisch top al vanonder mijn machine. #niettegelovenhé
Het patroon kwam echter nooit op de markt  #zondealsjehetmijvraagt!
Marte was niet overtuigd en wou het dus niet uit brengen!
Toch draag ik deze Frida met veel plezier ondanks het feit dat het patroon niet werd gelanceerd.



 Zet nu maar je bril op en zoek die plooien waarover ik sprak.  
Zie je ze? 
 In het echt zijn natuurlijk beter te zien. Foto's geven soms de werkelijkheid niet correct weer.  
De stof vraagt alle aandacht op en die plooien, ja, die moeten content zijn met de tweede plaats. 
Door dat geplooid achterpand  en de golvende zoom komt de stof wel mooi rond & over je zitvlak. Een pluspunt zou ik zo zeggen want onze vrouwelijke kanten mogen wel eens geaccentueerd worden.









Dit model is echt zalig om te dragen tijdens een lange wandeling.
Het knelt niet maar zit los rond de lijf.
Onze taille moet niet altijd de hoofdrolspelen hé! #schaterlach
Op die manier krijgt de wind toch nog eens een kans om ons lichaam te verfrissen.
Ja, zo'n fris briesje doet wonderen als je lang marcheert.


De plooien komen natuurlijk beter uit als je het in een effen stof maakt DUS ik voegde het woord bij de daad en er rolden meerdere Frida's vanonder mijn naaimachine. 
Benieuwd naar mijn versie zonder plooien en  met plooien gemaakt uit een effen stof???


stof: veritas - Free Spirit - Bright heart by Amy Butler
patroon: Compagnie M
                 Komt hopelijk ooit op de markt als jullie het ook even tof vinden als ik.
                 Och, als ze jullie positieve commentaren zal lezen geeft dit haar misschien nieuwe moed?!!                  Wie weet kunnen jullie die lieve dame wel overtuigen!?
                                     

26 opmerkingen:

  1. doen marte! ik draag de mijne ook zo vaak en krijg zoveel leuke commentaren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er bestaan veel te weinig leuke tops voor vrouwen dus ik wil die ook wel graag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt mij ook een leuke om tijdens het zeilen te dragen : wat langer zodat je onderrug niet bloot gaat als je je moet bukken. Ik zou er zo ook wel eentje willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oja! Echt een toffe zomerse top. Ik zou hem kopen moest Marte hem uit brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh dit patroontje wil ik ook wel hoor. Super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zeg DOEN, is een erg leuk patroon zo te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het een leuk topje. Zelf heb ik nog niets van Compagnie M gemaakt. Ik heb wel al verschillende creaties van Compagnie M zien passeren. Ik zou me er wel eens aan wagen, zo kan ik zien of de patroonvorm voor mezelf o.k. is.


    BeantwoordenVerwijderen
  8. Komaan Marte! Lanceren !!! Ziet er super leuk uit en zou ij ook wel willen! 💞💞💞♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo een mooi leuk topje! Zou het Well willen proberen, maar is misschien net iets te moeilijk voor een beginner. Groetjes Isabelle Biesback

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Te leuk!! Ik wil 'm! Zonde om niet te publiceren, Marte!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldige top! Daar wil het patroon ook wel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg mooi met die plooien! Zou ik ook wel eens willen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze sluit mooi aan wil ik ook wel uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo mooi, deze wil ik ook absoluut maken!!!! 👍👍👍👌👌👌

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er idd een zalig, speels, fris patroontje uit.
    Echt iets waar ik naar zoek 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi, dat zou ik ook wel willen maken

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw! Weeral supermooi! Marte toch, komaan, maak maar een mooi kaftje voor dat patroon hoor! ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die zou ik ook graag maken. Leuke top en die plooitjes vallen mooi over ons ....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O ja, deze top zou ik ook graag willen maken. Ik zou een wat stoerdere stof kiezen, lekker voor op een opgerolde spijkerbroek. Eindelijk eens een leuke top die vrouwelijk is, die mooi afkleedt maar wat toch niet elk ongerechtigheidje aan je lichaam accentueert. Dus ik zeg doen Marte! Groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel graag. Ik ben fan van de Julia sweater en deze top zou ik dolgraag op een warme dag dragen ☀

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lijkt me een tof modelletje voor deze zomer ! Zeker ééntje maken voor mezelf!
    Kan ik het patroontje krijgen,aub?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nog een kapmouwtje erbij en ik ben ook verkocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Die rug is mooi! Marthe, deze moet je uitbrengen! Ik en mijn vriendinnen zijn zo fan van de Suzanne voor vrouwen, dit topje zouden we ook super vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Echt super mooi, de vorm van de rug is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerkingen, tips, leuke reacties?.... Laat maar horen!
Ik lees met plezier je opmerking!!!

SEARCH